Testdrive: Subaru Outback 2015

Testdrive: Subaru Outback 2015. Onlangs had ik de Subaru Outback 2015 mee voor een testdrive. Het plan was om dit no-nonsense model te testen op een manier zoals hij door menige eigenaar gebruikt zal worden: met ’n trailer erachter voor het paard. (Of caravan of boot). Helaas was ons testmodel niet uitgerust met trekhaak, dus daar ging ons plannetje… Dan maar zonder. Enjoy de video, wij vonden het weer leuk om ‘m te draaien. Appeltje voor Rif voor de cameo, en dank aan Aglovert voor de techniek.

Nog wat meer info over de auto: wij hadden de 2.5i liter benzinemotor mee in Premium-uitvoering. De vierwielaangedreven stationwagen die wat hoger op de beentjes staat, is uitgerust met een 6-traps automatische transmissie. De boxermotor is goed voor 175 PK en 235 NM aan trekkracht is ruim voldoende voor een trailer met inhoud. Er is ook een 2.0 liter diesel beschikbaar. Het model is uitgerust met EyeSight, het eigen elektronische veiligheidssysteem dat ervoor moet zorgen dat je geen dieren en mensen doodrijdt en ook niet botst met andere auto’s. Het systeem werkt met stereocamera’s die diepte kunnen ‘zien’ en kunnen berekenen of en zoja wanneer er ingegrepen moet worden. Of het handig is… je moet het eigenlijk zelf maar eens proberen, ik vertel erover in de video. Onder dezelfde noemer Eyesight zit ook een actieve cruisecontrol. Die beviel beter, je wordt in ieder geval niet heen en weer geschokt, we konden zelfs filmen tijdens het gebruik, je blijft behoorlijk vloeiend rijden. De binnenruimte is zonder meer lekker ruim en (inderdaad) comfortabel. Niet teveel tierelantijnen, gewoon lekker recht-toe-recht-aan, zoals we van Subaru gewend zijn. Aanrader dus!

De Subaru Outback staat voor je deur vanaf 38.995 euro in Comfort-uitvoering (zonder panoramadak, grotere wielen en leren bekleding). De diesel is er vanaf 46.995 euro.

Tags: , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.