Opels ‘Switch’

Opel GT - Viola2Heb jij gaapneigingen als je aan Opel denkt? Sinds een tijdje is dat – en misschien verzet je je er nog een beetje tegen – vast een beetje anders. Modellen als de nieuwe Corsa, de GT (helaas net weer uit productie), de Insignia en straks de nieuwe Astra kan niemand het merk eigenlijk nog met goed fatsoen slaapverwekkend noemen.

Opel heeft er nu voor gekozen om ze op een slimme manier onder de aandacht te brengen. Middels de Switch campagne gaat het merk vanaf 28 september verder met de ‘Switch on Tour’ met als doel om verstokte Opel-haters cq. mijders verliefd te laten worden op de auto van het jaar 2009: de Insignia.

Opel Switch Campagne

Vorig jaar was er al een dergelijke actie onder leiding van Geenstijl-reporter Rutger Castricum. De actie vond ik op zich leuk, maar van Rutger ben ik niet zo’n fan, dus wellicht dat de actie daarom bij mij niet aansloeg. Dit jaar gaat iemand die ik een ietsjepietsje beter kan ‘hebben’ de Switch on Tour-tour doen: Sjoerd van Stokkum, de hoofdredacteur van Quote. 

Opel Astra

Net als veel leaserijders heeft ook Sjoerd een uitgesproken mening over auto’s. Op deze site roept hij autoliefhebbers op om zichzelf of een collega met een hekel aan (of vooroordeel over) Opel op te geven voor een proefrit vanaf het bedrijf waar je werkt. Vervolgens bezoekt een stoet van vijf Opels Insigna onder leiding van model Ancilla Tilia (duh, dat vind ik dan weer erg jammer. Waarom niet Sjoerd?) de bedrijven, met als doel zelfverklaarde autokenners en Opel-mijders de Insignia te laten testen zonder dat een dealerbezoek nodig is.

Opel Corsa

Net als vorig jaar is daarbij ook een camerateam aanwezig.
Na een uitgebreide proefrit krijgt iedere deelnemer de gelegenheid in 25 seconden zijn of haar mening over de Insignia te geven. Deze ‘journalistieke’ bijdragen van de deelnemers aan The Switch on Tour zijn direct vanaf 28 september te volgen via deze site. Hier kun je je vanaf vandaag opgeven om deel te nemen aan de Switch-campagne.

Opel Insignia

‘Prijzen’ zijn er ook: de beste ‘autopraatjesmaker’ mag een gastoptreden verzorgen in het televisieprogramma RTL Autowereld. En krijgt bovendien samen met drie vrienden een OPC Performance Training in het Duitse Dudenhofen. Stemmers via de site maken kans op één van de 100 jaarabonnementen op Quote.
Ik zou dus zeggen, Carwoman bezoekers en Opel-haters: doe je best!

Opel GT - Viola

Tags: , , , , , , , ,

2 Responses to “Opels ‘Switch’”

  1. Ilse8 september 2009 at 20:36 #

    opzich een leuk bedachte campagne… toch weer jammer dat er dan een vrouwelijk model meegaat… als je als vrouw opgeeft komt er dan een mannelijk model???! dan draag ik de actie een warm hart toe… al zou ik nooit een opel rijder worden (al moet je eigenlijk nooit nooit zeggen)…wat trouwens niks met het imago van opel te maken heeft… heb gewoon niets met het merk en meer met andere merken.

  2. Klassiekerrally8 september 2009 at 21:25 #

    Doet me denken aan de campagne die Apple een paar jaar geleden had om windowsgebruikers over de streep te trekken…

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.