Fords Fijnste Speeltje

Bij Ford wil men altijd graag dat ik over bestickerde, schattige nieuwe Kaatjes schrijf. Hartstikke scheetig hoor, daar niet van. Maar ik ga eerder overeind zitten van dit werk. Van dit Ford-beestje zijn er maar tien bestemd voor de Nederlandse markt, maar de aandacht voor deze hete hatch is – volgens Ford – overweldigend. De Focus RS500 Limited Edition kost € 61.660 en wordt in een oplage van 500 geproduceerd.

Focus RS500 limited edition

De ultieme hot hatch heeft een 350 pk sterke 2.5 turbomotor onder de kap en heeft een koppel van 460 nm dat tussen de 2500 en 4500 toeren p/m vrij komt.Hij zit in amper zes seconden op de 100 km/h en zit strak in de matte lak en draagt 19-inch lichtmetalen sportschoeisel.

Focus RS500 limited editon 2

Nog meer leuks: bi-xenon verlichting, Bluetooth® telefoonverbinding, Voice Control (spraaksturing voor de klimaatregeling, het audiosysteem en de telefoon), automatische airconditioning, parkeersensoren in de achterbumper, een krachtig Sony audiosysteem en met leder afgewerkte Recaro voor- en achterstoelen. Voor 200 euro meer kun je de voorstoelen en achterbank laten bekleden met rood leder en voor 2300 euro extra koop je een navigatiesysteem met 7-inch touchscreen erbij. Yihaa!

Ford Focus RS500 limited edition rijdend

Tags: , , ,

11 Responses to “Fords Fijnste Speeltje”

  1. Klassiekerrally29 april 2010 at 12:18 #

    Voor 200 euro meer kun je de voorstoelen en achterbank laten bekleden met rood leder en voor 2300 euro extra koop je een navigatiesysteem met 7-inch touchscreen erbij.

    WAT!!!? Dat kreng kost meer dan zestig mille en dan hebben ze het gore lef om meerprijzen te vragen voor zaken die je standaard zou mogen verwachten?

    350 pk of niet, dat is echt van de zotte.

  2. Ralph30 april 2010 at 14:41 #

    Euh… de matte lak is een full body wrap!
    Mat zwarte vinylfolie dus op een glanzend zwarte basis!

    Ik vind het beestje iets te hoog op z’n poten staan…

    Get low!

  3. Henk Jan1 mei 2010 at 12:29 #

    Stealth bomber on wheels

  4. PieterA2 mei 2010 at 09:40 #

    Misschien wel de koning qua cijfermateriaal, maar de echte koning is toch echt wel de Mégane 250 Cup!

    45 pk extra op de voorwielen, zonder voor de rest iets te wijzigen, das om problemen vragen.

  5. Viola3 mei 2010 at 10:04 #

    @KR: als je toch al zoveel geld uitgeeft, dan doet 200 euro je – denk ik – niet zoveel. Maar ik ben het met je eens. Als ik deze auto serieus zou willen kopen, zou ik dat er gratis bij willen. Of dat zou lukken…?

  6. Viola3 mei 2010 at 15:41 #

    @Ralph, oh ja, thanks!

  7. Marcel5 mei 2010 at 01:03 #

    Viola, je zou een keertje ‘gratis’ kunnen mee rijden in de Mégane………krijg je mij gratis erbij…..

  8. Viola5 mei 2010 at 10:43 #

    Hi Marcel, ik heb bepaald geen gebrek aan rij-ervaringen in verschillende auto’s. Maar dank voor het aanbod. 🙂

  9. Marcel5 mei 2010 at 11:45 #

    Sorry, ik bedoelde mijn Mégane (F4R 746)

  10. Aquios7 mei 2010 at 11:53 #

    Fords fijnste speeltje een focus??? Neuh… geef me dan de oude Ford RS200 maar. Dat was pas een fijn speeltje.

  11. Evo13 mei 2010 at 12:32 #

    Tuurlijk, meer PK’s heeft altijd iets gaafs, maar gaat het daar eigenlijk wel om? Meer pk’s zijn met name op de snelweg leuk. Op dijk- en boerenweggetjes zijn al die pk’s meer beangstigend dan nuttig te noemen.

    Met een Ford Fiesta ST, Focus RS (met 215pk) en een Puma 1.7 kun je ook al zoveel lol beleven.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.